A 25 éves RabócsiRing története

1996-ban rendezték az első amatőr ralikrosszversenyt a máriapócsi pályán, amely napjainkra a hazai RX egyik alappillérévé nőtte ki magát. Jöjjön egy kis történelemóra – a Rabocsiring.hu alapján:

1996: RabócsiRing versenypálya kapuit megnyitottuk és megrendeztük az első amatőr rallycross versenyt, melyre több mint háromezren voltak kíváncsiak.

2003: Elkészült a RabócsiRing versenypálya első aszfaltos nyomvonala, amely hosszúsága megközelítőleg 700 m volt. Megnyitottuk a megye első gokart pályáját és gokart bérlési lehetőségek biztosítása révén civilek részére is elérhetővé tettük a technikai sportok világát. Mindeközben a rallycross versenypályánk pedig véglegesen bekapcsolódott a nemzetközi vérkeringésbe. 

2006: Továbbépült a komplexum és egy 910 méteres profi gokart pálya került kialakításra, mely révén a RabócsiRing versenypálya már gokart országos bajnoki futamoknak is otthon adhatott. A pályán továbbá kiépült a teljes infrastruktúra, egyúttal az egész pályatest kivilágításra került és megrendeztük az első éjszakai Rallycross Közép-Európa Bajnoki futamát. 

2007: Az országban elsők között rendeztünk drift versenyt, mely már akkor éjszakai villanyfényes döntővel zárult, ettől fogva pedig a RabócsiRing és a drift sport szoros összefonódásba kezdett. A drift és a RabócsiRing szoros együttműködését mi sem mutatja jobban, hogy 2021-ben a 25 éves katlanban a 15 éves Hunakamo.hu már a 10. Trackwood Európa hírű Drift Fesztivált rendezi.

2010: Gőzerővel folytattuk a fejlesztéseket, tovább aszfaltoztunk, mely révén új autós és motoros nyomvonalak kerültek kialakításra, mind a rallycross, mind a drift, mind a motor szakágak sportszakmai és biztonságtechnikai előírásainak figyelembevételével. A pályatestet ekkor már 30.000 m2 aszfaltfelület alkotta. 

2017:  Megépült a RabócsiRing professzionális minden igényt kielégítő start-indító épülete, amely épület szerves része a rendezvényeknek és versenyeknek, mivel az adminisztráció, szervezés, irányítás (időmérés, hangosítás, stb.) és átvételek központja is egyben. 

2018: Megépült Magyarország harmadik, Kelet-Magyarország I. vezetéstechnikai tanpályája, amely kombinatív módon kapcsolódik a már meglévő versenypályához. A 20.000 m2 egybefüggő aszfaltfelületű tanpályája fejlesztéssel immáron 50.000 m2 aszfalt borítja a RabócsiRinget. A vezetéstechnikai tanpályán vízkilövő berendezések, szimulátorok, egyéb vezetéstechnikai segédeszközök segítségével és erre képzett professzionális oktatók irányításával zajlanak a tréningek. Ebben az évben több mint 1000 fős lelátóval is bővültünk és megépítettünk egy egyedi és hangulatos, a vezetéstechnikai tréningekhez kapcsolódó oktató épületet, mely rendezvények vagy versenyek alkalmával spotter toronyként vagy VIP helységként is funkcionál.

Forrás: Rabocsiring.hu

Related posts

Leave a Comment